PAD VOJNOG AVIONA: "Lasta" se srušila u dvorište kuće u Novoj Pazovi, preminuo jedan pilot! (FOTO)(VIDEO)
Avion tipa "Lasta V-54", namenjen obuci pilota, srušio se oko 10:20 časova u naseljenom delu Nove Pazove i tom prilikom povređena su dvojica pilota, pripadnici jedinice Vazduhoplolvnog opitnog centra (VOC).
Piloti su spas pronašli otvaranjem kabine i iskakanjem sa padobranom preko krila aviona. Prema saznanjima Telegrafa, prilikom pada nije bilo povređenih civila.
Major Goran Savić je zadobio teške povrede i ubrzo je pronađen na trotoaru, nedaleko od mesta nesreća, a potom prebačen vojnim helikopterom na VMA, gde je podlegao povredama.
Kako nezvanično saznajemo, potraga za drugim pilotom potpukovnikom Tomislavom Bećagovićem, trajala je oko pola sata, a on je lakše povređen.
Avion je upao u pljostimični kovit, a potom se srušio u dvorište jedne porodične kuće u Ulici kralja Petra 91, u neposrednoj blizini fabrike hemijskih prerađevina "Vitex". Mesto pada je 300 metara vazdušnom linijom od aerodroma Batajnica.
Istraga je u toku, a kako Telegraf saznaje na licu mesta, uzrok pada aviona je otkazivanje komandi letilice. Ovo je potvrdio i načelnik Generalštaba Vojske Srbije general potpukovnik Ljubiša Diković.
- Rano je davati ocene zašto je došlo do pada aviona sa onim što do sada raspolažemo i na osnovu izjave Bećagovića došlo je do otkazivanja komande na avionu, ali detalje još ne znamo i istraga će pokazati šta se tačno desilo - rekao je Diković nakon što je obišao povređenog pilota na VMA.
On je dodao da je do nesreće došlo u toku planiranih aktivnosti opitnog leta na avionu tipa "lasta" i toku ispita pokojnog majora Gorana Savića za opitnog pilota koji je tom prilikom nastradao.
Diković je naveo, pozivajući se na izjavu pilota, da su piloti napustili avion u poslednjem momentu i da je Bećagović uspeo da se prizemlji sa padobranom zadobivši lakše povrede, dok Savić nažalost to nije uspeo.
Načelnik Generalštaba je naglasio da je istraga o uzrocima nesreće u toku i da će javnost o tome biti obaveštena kao i da su istražne radnje već preduzete. Za sata je sigurno da niko od meštana tom prilikom nije povređen i da je avion pao na prostoru od "30 puta 50 metara".
Procedura za napuštanje aviona u slučaju vanredne situacije sastoji se iz aktiviranje detonacionog (eksplozivnog) sečiva koje prožima pleksiglas (staklo) kokpita, pleksiglas se razara i piloti u tom trenutku napuštaju avion iskakanjem.
Avion „lasta“, tip V-54, broj 201, u Vojsci Srbije je od 18. juna 2012. godine kada je primljen od fabrike Utva. Avion je do sada ostvario 39 sati i 50 minuta naleta.
Prema nezvaničnim informacijama, pilot koji je podlegao povredama iskočio je drugi na nešto manjoj visini od prvog. Kako se iskakanje desilo na nižoj visini, kupola njegovog padobrana nije imala dovoljno vremena da se napuni vazduhom.
- Pilot Goran Savić se grčevito borio da prizemni avion, a da pritom napravi što manju materijalnu štetu. Tom prilikom rizikovao je sopstveni život i želimo mu da se što pre oporavi. Ovo je jako tužan dan za Novu Pazovu - rekao je za Telegraf Đorđe Radinović, predsednik opštine Nova Pazova.
Mihailo Bukača, meštanin koji je pomagao Hitnoj pomoći kaže da je preminuli pilot davao znake života kada su lekari stigli.
- Savić je bio u životu, ali je bio sav mlitav i krvav, dok je drugi pilot bio besan, valjda zbog pretrpljenog stresa. On je pretrpeo lakše povrede noge jer je prilikom doskoka povredio nogu - kaže Mihailo.
Očevidac Ljubomir I. kaže da je čuo zaglušujuću eksploziju dok je sedeo ispred svoje kuće.
- Sedeo sam u svom dvorištu i čuo jak zvuk rada motora, činilo se kao da trokira. Odjednom se čula zaglušujuća eksplozija, digla se velika prašina i plamen. Odmah smo zvali policiju i Hitnu pomoć, jer smo brzo shvatili da je pao vojni avion - kaže Ljubomir.
Ministar odbrane Aleksandar Vučić prekinuo je posetu Kipru zbog nesreće i naredio hitnu istragu.
Načelnik Generalštaba general-potpuko
(D. Z. / Lj.V./Foto: M. Đorđević)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
PavleKarajović
Kako to da dva iskusna pilota upadnu u pljostimicni kovit? Da li su radili akrobacije na maloj visini iz koje nisu mogli da izvuku avion,sto spada u nedisciplinu letenja.Zatim je kasno bilo za iskakanje,jedan je uspeo da se spase,a drugi ne.
Podelite komentar