Srbija dobija Banatsku magistralu: Put koji će nas spojiti sa Evropom, evo kroz koje gradove će prolaziti (FOTO)
Buduća Banatska magistrala, inače jedan od infrastrukturnih prioriteta Pokrajinske vlade, trebalo bi da konačno omogući inter-regionalno spajanje Banata, infrastrukturno povezivanje i razvoj privrede u tom delu Vojvodine.
Urušio se potporni zid na Koridoru 10: U blizini je samo tunel koji se tek gradi
Za Banat, nažalost, jednu od najnerazvijenijih regija države, ova magistrala važan je saobraćajni projekat iz više razloga. Pre svega, u privrednom smislu, jer bez odgovarajuće saobraćajne infrastrukture nema investicija, privrednog razvoja, ali ni novih radnih mesta.
"Banatska magistrala" je putni pravac koji kreće od Dunava, odnosno Kovina i spaja Pančevo, Zrenjanin, Kikindu i nastavlja prema Čoki, a jedan krak – desni, ide do granice sa Mađarskom na Đalu, dok se levi krak nastavlja preko Sente na auto-put E 75 Beograd – Budimpešta".
- Najvažniji cilj Banatske magistrale je uklanjanje razlika u privrednoj razvijenosti između razvijenih i nerazvijenih područja, kako bi se nerazvijene opštine integrisale u urbani sistem države, i uklonio tranzit iz naseljenih mesta - rekli su nam u Pokrajinskom sekretarijatu za urbanizam i zaštitu životne sredine.
Poseban značaj ima putni pravac rumunska granica-Zrenjanin-E-75-Novi Sad-E-Ruma-70 koji je važan zbog povezivanja Koridora 10 sa Koridorom 4.
Pored boljeg povezivanja sa neposrednim i širim međunarodnim okruženjem, najznačajniji efekti ogledaju se i u poboljšanju pozicije Banata i severnoistočnog dela Bačke, kao i u uklanjanju tranzita iz naseljenih mesta.
Očekuje se da će ova magistrala imati pozitivno odraziti na život stanovništva, ravnomerniji razvoj cele teritorije i smanjenje migracije iz sela u gradove.
Velika prednost samog projekta je u činjenici da će se radovi na Banatskoj magistrali izvoditi na postojećoj trasi puta M24. U tom slučaju, izgradnja bi trebalo da bude znatno jeftinija i brža.
Ne zna se tačan datum početka radova, jer se još čeka na izradu projekta, dozvolu za izgradnju, kao i na sredstva.
Ono što je, možda, i najbitnije za ljude koji žive u ovom delu Srbije, jeste da u delovima trase gde se Banatska magistrala planira nema potrebe za eksproporcijacijom, pa samim tim neće biti ni imovinsko-pravnih problema.
(j.stakic@telegraf.rs)
Video: Dačić se sastao sa potpredsednikom Vlade Republike Kazahstan
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Kula
A kad cete rešiti problem...putni pravac NS-Ruma auto put-Šabac??? Gradite Beograd i po centralnoj srbiji...svaka čast...al Novosadjanin stigne do Beograda i vrati se pre nego da samo stigne do pola puta Ruma - Šabac.Preko Fruske Gore...Iriga...Rume...do Šapca haos od saobracaja i putuje se i do dva sata.
Podelite komentar
Лазар
Коначно нешто за Србију јер се све радило са циљем одцепљења Војводине а зближавање са Албанијом. Банат и Војводину у целом повезивати са Србијом и Европом а не неки тамо коридори Тирана Драч ,Приштина ,Бугарска македонија Турска, Румунија.тј НАТО коридор. То је интерес Албаније и НАТО а не Србије.Не заборавите да се у направе и обележе стазе за бициклисте
Podelite komentar
Bibo
Oce li jedan put nici sabac novi sad. Samo na jug vucete
Podelite komentar