U "Galeba" ugrađuju najsavremeniju opremu: Ovako će izgledati ponos srpskog neba (FOTO)

  • 7

Ugradnja savremene opreme u školsko-borbeni avion "supergaleb G4" poslednje četiri godine Srbiju je koštala najmanje sedam miliona evra. Modernizacija ovog aviona već nekoliko godina je prioritet Ratnog vazduhoplovstva.

VOJNOTEHNIČKA SARADNjA! Ovo stiže za Vojsku Srbije direktno iz Rusije! (FOTO)

Srbija postaje još jača vojna sila: Pored novih migova, stižu nam dva moćna oružja koja će nas sačuvati u SVIM mogućim okolnostima!

- Nećemo odustati od ovog posla. "G4" je perspektivan avion koji ima važnu ulogu u obuci pilota Ratnog vazduhoplovstva. Modernizacija "orla" odvijaće se potpuno nezavisno od ovog projekta - kažu u nadležnom ministarstvu.

Trebalo je da prototip nove-stare letelice poleti 2017, a da operativna upotreba u vojsci počne 2020. godine. Tim povodom je raspisan tender i izabran strani partner kome će biti poveren posao i izrada potrebnog projekta. Ideja je da sa takvim ulaganjem jedna eskadrila od najmanje devet takvih letelica ostane u upotrebi u Ratnom vazduhoplovstvu Srbije do 2030. godine.

Foto: Wikimedia/JO2 Pete Hatzakos Foto: Wikimedia/JO2 Pete Hatzakos

Ipak, nakon nabavke "migova 29" Vojni vrh je procenio da nam je ovaj avion potrebniji i višestruko korisniji.

- Potreban nam je modernizovani "orao" kao podrška kopnenim snagama, ali i kao platforma za dejstva sa distance. Kako je tehnološki posao modernizacije "orla" i "supergaleba" vlo sličan, prvo će početi modernizacija "orla". To znači da će paket osavremenjivanja "supergaleba" biti umanjen i biće skromniji u odnosu na modernizaciju "orla" koja će podrazumevati i razvoj novih familija vazduhoplovno-ubojnih sredstava, za mogućnost takozvanog stand-of dejstva - objasnio je načelnik Uprave za odbrambene tehnologije, general-major Bojan Zrnić za "Večernje novosti".

Foto: Tanjug/Saša Petrović Foto: Tanjug/Saša Petrović

Iako je bilo dileme oko toga da li konstrukcija "orla" proizvedenog sedamdsetih godina u vreme Jugoslavije može da izdrži nove zahteve, Vojnotehnički institut je analizom procenio da jeste.

- Zaključeno je da je zahvaljujući staroj školi avionske konstrukcije "orao" sposoban za modernizaciju. Procenjeno je da je moguće produženje veka upotrebe ovih letelica do 40 godina (od godine proizvodnje), kao i da je moguće dodatno produženje za još osam godina. To opravdava proces modernizacije. Sprovešćemo, pritom, program specifične analize za svaki avion posebno u našoj floti, a ne cele serije odjednom - navodi general Zrnić.

Foto: Wikipedia/Srđan Popović Foto: Wikipedia/Srđan Popović

Moderniji "orao" predstavljen je prošle godine na ceremoniji otvaranja hangara na Aerodromu Batajnica, a na njemu su bile laserski vođene bombe, savremene rakete vezduh-zemlja i vazduh-vazduh, kao i nosači za vešanje raketa i nova opremu za izviđanje.

U planu je i ugradnja naprednog navigacijskog sistema, novi kokpit i nove vrste vazduhoplovnog naoružanja, tako da još nije poznato kako će izgledati konačna verzija.

Na Aerodrmu Batajnica u sledećih mesec-dva naći će se ukupno 14 letelica nulte serije školskih aviona "lasta" koja će uz dva prototipa zaokružiti flotu ovih vazduhoplova.

Daljinac baner

(Telegraf.rs)

Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Srdjan

    27. mart 2017 | 16:04

    Ako je moguce, otklonite mu dve najvece mane - preslabi motori i nedostatak PRAVOG vazduh-vazduh naoruzanja (ovde ne mislim na R-60 rakete koje bi mu sluzile vise za ukras).

  • Mostarac

    27. mart 2017 | 16:43

    Legendarna fabrika Soko Mostar, odrastao sam uz zvuk ovih motora, po četiri u grupi iznad Mostara zlatno doba.

  • Aleks

    27. mart 2017 | 16:11

    Gladna Srbijo, ne troši opet ogromne pare na bespotrebni, primitivni avion, koji nije ništa bolji od dvokrilaca iz I sveckog rata!! Zadnjih 40 godina sve zemlje koriste moderne avione, a mi opet za našu nesreću trošimo ogromne pare na zastarele dvokrilce, koji nemaju veću funkciju od zaprašivanja vještačkim djubrivom oranice, i kao muzejski primjerak iz I sveckog rata!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA