Slom hrvatskog ratnog vazduhoplovstva: Vojska je na ivici propasti!
Nedavno je u Hrvatsku stiglo svih 16 borbenih helikoptera tipa "Kajova", a krajem godine predsednica Hrvatske najavila je i moguću nabavku zapadnih helikoptera "Crni jastreb" i izjasnila za nabavku novih borbenih aviona.
Hrvatska vojska svakodnevno tamani srpski đuveč, a Kolinda se izvinjava za čokoladice
Ministar odbrane Damir Krstičević je, ipak, početkom prošle nedelje rekao da nove lovce Hrvatska naprosto mora da ima. Modernizacija Vojske Srbije je uzela maha mogućim uvođenjem do 22 MiG-a 29, piše "Jutarnji list".
Ali, već sprovedene i najavljene modernizacije neće same po sebi popraviti spremnost OS RH jer su suočene sa dubokim i sistemskim problemima na polju ljudskog potencijala i planiranja.
Uprkos 15-godišnjoj mantri o čoveku kao najvećoj vrednosti Hrvatske vojske, u hrvatskog vojnika se možda i najmanje ulagalo, a taj trend doveo je do sada već kritičnog manjka letačkog i tehničkog osoblja u hrvatskom ratnom vazduhoplovstvu.
Plate pilota povećane su tek nakon što je 2015. za Katar otišla celokupna postava Krila Oluje. Dok se u drugim akrobatskim grupama sveta piloti bave isključivo akrobatskim letenjem, hrvatski su uz to opterećeni i redovnim dužnostima instruktora. Interes za poziv vojnog pilota opada već godinama.
U protekle četiri godine se na selekciju za vojne pilote javilo ukupno 275 kadeta. Od naraštaja 2010./2011. u sistem je ušao samo 41 kadet i kadetkinja. Ni sedam po naraštaju. Sa takvim prilivom hrvatska vojska nema čemu da se nada.
Sistem je paralizovan nedostatkom vizije i planiranja, pa se budućim vojnim pilotima ne može predstaviti jasna linija napretka karijere.
O tome je "Jutarnji" razgovarao s nedavno penzionisanim brigadirom Ivanom Selakom, legendarnim probnim pilotom na MiG-u 21.
- Mladi ne vide perspektivu u vazduhoplovstvu. Svako ko želi da postane vojni pilot sanja o tome da leti borbenim avionom. A mi im nudimo iste one avione na kojima je izvojevan rat. Neprekidno se odgađa nabavka novih lovaca, koji su srce svakog vazduhoplovstva. Kada budemo mogli mladima jamčiti da će 2023. ili 2024. leteti na tom i tom novom lovcu, povećaće se i broj kandidata za vojne pilote. A mi danas imamo lovačku eskadrilu s najvišim prosekom godina u Evropi - kazao je Selak.
(Telegraf.rs)
Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
opozicija
Sta se nas to tice...Mislite da je kod nas bolje?...
Podelite komentar
MAKSIM
Oba MIG-a su im u kvaru
Podelite komentar
Isko
Pa šta je kod nas u Srbiji bolje? Možda tek za godinu dve.
Podelite komentar