STIŽE ZARADA: Uzmite 50 evra i trgujte akcijama Yahoo na berzi!

  • 2

Tokom protekle godine akcije Yahoo-a porasle su 32% i time su imale bolji rezultat od većine akcija na tržištu. Prošlogodišnji rast učinio je akcije ove kompanije skupljim u odnosu na akcije sličnih kompanija ali je Yahoo u svakom slučaju uspeo da opravda ovakvu procenu tržišta i nagovesti dalji rast.

FXLider, specijalno čitaocima "Telegrafa", poklanja 50 evra kao početni kapital za trgovanje cenom akcija Yahoo-a i drugih najvećih svetskih kompanija na svetskoj berzi.

Uzmite 50 evra za trgovanje ovde.

- Uz jak bruto profit od 83.44% i rast u odnosu na isti kvartal prošle godine, neto profit ove kompanije od 27,5% iznad je proseka tehnološkog sektora. Međutim, i pored niza dobrih finansijskih pokazatelja postoje oblasti u kojima bi Yahoo definitivno mogao da poboljša svoje poslovanje. Na primer zarada po akciji smanjila se u toku poslednjeg kvartala. Tržište ipak očekuje da Yahoo preokrene ovaj trend i poveća zaradu sa 1,26 dolara po akciji na 1,64 dolara - navode u FXLider-u.

Na godišnjem sastanku deoničara Marisa Mejer, CEO Yahoo-a, fokusirala se na napredak kompanije u razvoju domaćeg oglašavanja i video proizvoda. Preciznije govoreći Yahoo pokušava da poveća obim oglašavanja koristeći Tumblr, društvenu mrežu koju je kupio za 1,1 milijardu dolara.

- Sa druge strane kompanija Alibaba je nedavno objavila da Inicijalna javna ponuda (IPO) koja je zakazana za 8. avgust ima potencijal da postane najveća IPO u svetu sa 26 milijarde dolara i ukupnom vrednošću od 220 milijardi dolara. Akcije Alibabe izaći će na berzu pod simbolom "ABABA". Yahoo koji je inače najposećeniji portal u SAD-u kupio je 2005. godine 40% Alibabe za 1 milijardu dolara i očekuje se da će na predstojećoj IPO prodati trećinu svoga udela koji danas obuhvata oko 26,5%. Prema aktuelnim procenama vlasništvo Yahoo-a u ovoj kompaniji trenutno se procenjuje na 49,7 milijardi dolara - kažu u FXLider-u.

Za one koji ne znaju Alibaba je najveća kompanija za internet kupovinu na planeti. Tokom 2013. godine vrednost online transakcija koje su preko nje sprovedene prevazišla je 248 milijardi dolara, broj kupaca je dostigao 231 milion, a 70% svih isporučenih paketa u Kini upravo je obavljeno preko ove kompanije. Impozantni podaci svakako nameću pitanje o tome koje su mogućnosti budućeg rasta. Prema procenama ekonomista i pored ogromnog uspeha koji je postigla ova kompanija pred njom je još sjajnija budućnost. Očekuje se da će u 2014. godini oko 360 miliona kineza učestvovati u internet kupovini a da će taj broj porasti na 600 miliona do 2018. godine. I pored toga potencijal Alibabe se ne završava tu, jer preduzeće ima globalne ambicije. Na primer, Alibaba ulazi na američko tržište preko sajta za internet kupovinu pod imenom "11main.com".

U svakom slučaju postoji jaka veza između kretanja cena akcija Yahoo-a i buduće IPO Alibabe kako su glasine o tome počele da se šire tržištem još u 2013. godini. I dok je cena akcija imala veoma uspešnu 2013. godinu u kojoj je duplirana, ova godina je za sada još prilično mirna uz minimalne promene cene. Ipak, treba imati na umu da su pokreti na tržištu 2013. godine uglavnom bili zasnovani na glasinama a da će ove godine to biti činjenice i vesti.

Kako navode u FXLider-u, pored priče sa Alibabom jedan od ciljeva Yahoo-a je i da postane medijski konglomerat za šta i ima potencijala ali da bi to postigao neophodne su još neke akvizicije. Za sada Yahoo ide u dobrom pravcu razvijanjem reklamiranja putem mobilne telefonije, društvenih mreža klasičnog i video marketinga. Ipak, možda sada najveći uticaj na kretanje cene ima upravo veza ove kompanije sa Alibabom tako da možemo očekivati da će ovo leto biti prilično aktivno kada su cene Yahoo-a u pitanju.

(Telegraf.rs)

Video: IN MEMORIAM: Dragan Marković Palma

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA