OTKRIVAMO: Evo zašto je jeftinije voziti rent-a-kar od sopstvenog automobila!
Na novom automobilu niže klase, godišnje na amortizaciji, registraciji, osiguranju, servisima i ostalim troškovima godišnje izgubite više od 5.000 evra. Za iste pare možete da iznajmite automobil, a sve bez ikakvih cimanja po servisima i majstorima, tehničkim pregledima i šalterima za registracije
Verovali ili ne - iznajmljivanje rent-a-kar automobila često je jeftinije od vožnje sopstvenog automobila!
Ukoliko ste odlučili da kupite novo vozilo samo da biste se vozili po gradu ili ga koristili u poslovne svrhe, budite spremni da ćete na njemu dobiti samo osećaj da ste ponosni vlasnik četvorotočkaša, ali i da ćete izgubiti toliko koliko ste mogli da date za iznajmljivanje automobila u rent-a-kar agenciji. Telegraf je izveo prostu računicu koja to i objašnjava.
Kao primer uzeli smo automobil koji koristi naša redakcija. Reč je vozilu Volkswagen Polo, koji u verziji koju imamo košta oko 12.000 evra.
Najveći gubitak i najveći trošak za sve koji žele da kupe automobil pravi činjenica da, kako kažu, "čim izađe iz salona on gubi najmanje 20% svoje vrednosti". U ovom slučaju, automobil star nešto više od 7 meseci (s pređenih jedva 10.000 km) mi smo platili 9.000 evra, što znači gubitak u prvoj godini od 3.000 evra. Ovo se zove amortizacija i to je ujedno najveći i prvi godišnji trošak u našoj računici.
Činjenica da mesečno prelazimo između 3.500 i 4.000 kilometara znači da ćemo zbog godišnjeg putešestvija od oko 45.000 km morati da radimo najmanje 3 servisa. Prvi servis na 15.000 km (na kojem je zamenjeno ulje, filter za ulje i izvršena je kontrola ostalih osnovnih stvari na vozilu) koštao je nešto više od 100 evra. Drugi servis na 30.000 km podrazumeva isti posao, plus promene svih filtera i tečnosti bitnih za funkcionisanje vozila i koštaće oko 250 evra, dok servis na 45.000, koji zahteva i zamenu kočionih pločica i ostalih materijala, košta oko 350 evra.
Bez ostalih "nevidljivih" troškova i delova, za ova tri servisa je neophodno potrošiti oko 700 evra. Automobil je pod garancijom i osim ovih obaveza postoji i obavezno kasko osiguranje. Ono na godišnjem nivou košta oko 500 evra.
Ovome treba dodati i registraciju (koja po novim cenama košta oko 200 evra), kao i obavezan set zimskih guma (oko 400 evra sa zamenom, balansiranjem...). Pranje automobila (prosečno jednom nedeljno) je 20 evra mesečno, ili 250 evra godišnje. Ako iz ovoga izuzmete i "nevidljive" troškove, (zamene sijalica koja često umeju da pregore, zamene brisača, krpljenje probušenih guma i slično), kao kupac i vozač novog automobila (niže klase) u toku prve godine "loši" ste oko VIŠE OD 5.000 EVRA.
Na drugoj strani, u ponudi imate taksi vozila i bolje rent-a-kar agencije koje, osim dnevnih i nedeljnih najama, nude i zakup automobila na mesečnom (ali i godišnjem nivou).
Tako, na primer, u agenciji "Beo rent-a-car", koja u svojoj ponudi ima i vozila niže klase, ali i najsavremenije mercedese, može da se iznajmi vozilo za gotovo taj isti novac na godišnjem nivou, dakle u okviru 5.000 evra. I to sve bez ikakvih "cimanja" po servisima i majstorima, tehničkim pregledima i šalterima za registracije.
- U osnovnoj ceni vozila mi nudimo i besplatnu dodatnu opremu - kaže za Telegraf Maja Gaćeša, vlasnica "Beo rent-a-car" agencije, i dodaje:
- U pitanju nije zanemarljiv trošak, tako da po ceni vozila besplatno dobijate, na primer, sedište za dete, GPS sistem, zeleni karton, a čak i besplatnog dodatnog vozača ukoliko vam je potreban. Baš zbog ovih stvari i sve većih troškova koje imaju vlasnici automobila dosta ljudi se odlučuje na iznajmljivanje vozila na mesečnom i godišnjem nivou smatrajući da im se to daleko više isplati - zaključuje Maja Gaćeša.
Ali i bez osećaja da ste nešto izgubili.
(Telegraf.rs)
Video: Dragana Mirković sagradila kuću porodici sa Golije
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dusan
Ja bih ipak gubio 5k godisnje...Taj auto nov moze besprekorno da sluzi 7 godina,uz cuvanje mozda i 10.I na kraju,posle 10,da se proda za 3 hiljade. Malo cimanja oko registracije,odrzavanja i sl,ali daleko od toga da je neisplativo.
Podelite komentar
Sasa k
Ma da
Podelite komentar
Đole
Strasno glupa racunica.. pa ja bi za tri god iznajmljivanja potrosio 15 hiljada, a meni ce auto da traje najmanje 10 godina i na kraju cu da ga prodam za bar 2-3 hiljade..
Podelite komentar