Sedam važnih tačaka za kreiranje uspešnog web sajta. Pratite ih!

 ≫ 
  • 0

Želite da postanete web dizajner koji će lako dolaziti do klijenata? Predstavljamo vam savete dizajnera iz kompanije „Pallasart“, koji će vam u tome pomoći.

Vaša web stranica treba da odražava identitet brenda

Ako je firma za koju radite web sajt već uspostavljena i ima jak identitet brenda, web stranica može celokupan utisak podići na viši nivo. Web stranice bi trebalo da ne samo ojačaju postojeći identitet brendova, već i poboljšavaju njihovu poziciju na tržištu.

Međutim, ako radite za novu kompaniju ili za kompaniju koja pokreće novi proizvod ili uslugu, pristup je drugačiji. Tada u bliskoj saradnji s klijentima morate da precizno utvrdite kako će se graditi identitet brenda. Tek tada možete da počnete rad na sajtu.

Razumevanje ciljeva vašeg web sajta

Šta želite da web sajt postigne? Koji su njegovi glavni ciljevi?

Pitanje može da izgleda jednostavno, ali mnogi sajtovi ne uspevaju upravo zato što se njihovi ciljevi ne odražavaju u dizajnu. Generalno, većina kompanija koristi web stranicu da:

1) uspostavi svoj brend,

2) proda proizvod,

3) izgradi svoju bazu kupaca i / ili

4) prenese informacije.

Definišite ciljeve u saradnji s klijentima. Primera radi, možete da ih zamolite da dodele bodove svakom cilju u skladu sa njegovom važnošću. Ovo će vam pomoći da odredite prioritetne među datim ciljevima. Tako se web stranica može dizajnirati prema važnosti ciljeva.

Razumevanje poslovnih ciljeva kompanije za koju radite je ključno za dizajniranje uspešnog, efikasnog sajta koji će vašim klijentima pomoći da ostvare te ciljeve.

Morate da znate ko su vaši korisnici i izgradite sajt baš za njih

Foto: pixabay.com

Tokom faze razvoja projekta dobro je da zajedno sa svojim klijentima ili marketinškim timom identifikujete potencijalnu bazu klijenata ili ciljnu publiku. Većina preduzeća ima nekoliko ciljnih publika, a svaka od njih će posetiti web stranicu iz različitih razloga.

Različitu publiku će motivisati različite boje, fontovi, poruke i stilovi dizajna. Kada imate na umu to da, na primer, muškarci i žene mogu da odgovore na istu prezentaciju na različite načine, to će vam pomoći da izaberete dizajn koji će se obraćati svakoj bazi korisnika.

Razumevanje demografije različitih ciljnih grupa je ključno za dizajniranje web stranice koja odgovara potrebama svih vaših posetilaca.

Usredsredite se na pretvaranje posetilaca u kupce

Web posetioci postaju klijenti na više načina. Oni mogu da kupe proizvod ili uslugu odmah na web stranici, mogu tu da dobiju više informacija koje će ih navesti da odu na prodajno mesto, ili da se pridruže vašoj mailing listi.

U nekim slučajevima kupci i klijenti takođe mogu preuzeti kataloge, zatražiti ponudu ili se prijaviti za obaveštenja o prodaji i popustima. U interakciji sa vašim web sajtom, posetilac preduzima prvi korak ka tome da postane kupac. Preduzeća, kao što su građevinska, hoteli, dizajneri enterijera i ugostitelji, mogu da koriste svoje web sajtove da prikazuju usluge ili zatvaraju prodaju. Neki web sajtovi postoje isključivo za generisanje poziva kvalifikovanih kupaca.

Uspešne web stranice pružaju posetiocima informacije koje su im potrebne i generišu željene odgovore u svakoj fazi ciklusa prodaje.

Brend i poruka su najvažniji elementi bilo kog web sajta

Foto: Pixabay.com

Brend i poruka kompanije su više od imena, logoa i slogana. Kroz njih se kupcima saopštava ko ste, šta imate da im ponudite i zašto bi neko trebalo da izabere da posluje sa vama. To je obećanje koje ste dali u pogledu kvaliteta vaših proizvoda i usluga. Ono odražava vrednosti vaše kompanije, pomaže u izgradnji poverenja i definiše vaš uspeh.

Ako vaša web stranica ne može sve ovo da pokaže za samo nekoliko sekundi, velike su šanse da će vaši posetioci – ali i potencijalni klijenti preći na drugu web stranicu. Od ključnog je značaja da na tim elementima bude glavni fokus vaše web stranice. Ne dozvolite da se brend izgubi u pogrešnom dizajnu. I nikada ne dozvolite da dizajn prevlada i zaseni  glavnu poruku.

Napravite svoj sajt drugačijim. Izdvojite se iz gomile

Ne bojte se da istražujete različite pristupe dizajnu i tuđe ideje dok razvijate svoju novu web stranicu.

Ko je mogao da zamisli da će kompanija koja se zvala Google ili E-bay postati toliko uspešna? Kakve veze ima ime „Starbucks“ sa kafom?

Svaki od ovih brendova je neobičan i lako prepoznatljiv, ali mnogi od njih ne uključuju proizvod u ime. Da li ste znali da imena koja nisu automatski povezana sa proizvodom navode ljude da zastanu i razmisle o čemu se radi?

Naučne studije su pokazale da ako posetilac tri puta ponovi ime vašeg brenda, mnogo je manja verovatnoća da će ga zaboraviti. Dakle, ako već niste imali šansu da učestvujete u formiranju jedinstvenog imena brenda, potrudite se bar da brend dobije jedinstven dizajn!

Foto: PIxabay

Sve što je na internetu bledo i dosadno brzo se zaboravlja. Ne gubite kupce. Ako im pružite jedinstven izgled i neponovljivo digitalno iskustvo, oni će se ponovo vratiti na vašu web stranicu. Ali pazite! To ne treba da radite uvek i svuda. Poštujte standarde za stvari kao što su navigacija, položaj dugmadi, menija i tome slično.

Postavite visoke standarde

Pogledajte web sajtove vaše konkurencije i ocenite koliko dobro rade iz različitih perspektiva. Odredite ko radi dobro, a kome to ne polazi za rukom. Obratite pažnju na to koliko vam vremena treba da donesete takav zaključak.

Zatim odaberite „najbolji sajt" za određenu kategoriju i postavite ga kao svoj standard. Ponekad možete da izdvojite i nekoliko web sajtova, jer svaki od njih ima neki dobar element. Uzmite najbolje elemente sa svakog sajta i uključite ih u svoj novi dizajn. Napravite svoju stranicu boljom od svih ostalih sajtova.

Želite da postanete web dizajner i to biste želeli što pre? Danas i kod nas postoje edukativni programi koji su teoriju sveli na minimum, a uči se kroz praktične primere i rad. Ali takvi programi traju duže od nekoliko meseci i pored znanja vam donose i sertifikate. Više o takvoj vrsti edukacije možete da saznate na ovom linku.

Daljinac

(Telegraf.rs)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA