RAČUNARI ŽIVE KRAĆE: Prodaju nam "krševe" da bi više zaradili!

  • 3

Da li se često suočavate sa situacijama da vam se proizvodi ubrzo po isteku garancije pokvare? Prema pisanju "Dojče vele" proizvođači na ovaj način štede na kvalitetu i automatski stvaraju veću potražnju za istim, novim, čiji je rok trajanja gotovo isti.

Prema sajtu murks-nein-danke.de planiranim raspadanjem proizvoda proizvođači namerno krate radni vek elektronskih uređaja, među kojima se ističu lični računari.

Međutim, ovaj problem nije samo problem "dubine džepa", već je i globalni. Tokom proizvodnje iscrpljuju se sirovine, troši se puno energije i često se u prirodnu sredinu ispuštaju otrovi. A posle isteka roka trajanja, aparati često završe u trećem svetu. Da bi izvukli metale iz smeća, stanovnici trećeg sveta spaljuju elektronski otpad i tako se oslobađa mnogo otrova.

Rešenje, prema Dominiku Ensteu, prvom čoveku "Akademije za privredu sa integritetom", leži u "moći mušterija".

- Svaki potrošač može da kupi proizvod za koji misli da će mu najbolje pristajati - ističe Enste i dodaje da bi se na taj način sprečilo i oslobađanje otrova koji bi dodatno zagađivao prirodu.

Kriterujum "održivosti“, kaže Enske, mora da igra veću ulogu pri kupovini. U to spada način proizvodnje, potrošnja energije i mogućnost reciklaže. Tako mušterija može da donese pravu odluku “da li da kupi dva proizvoda u pet godina, ili jedan aparat koji traje pet godina”.

(I. D. / B92.net)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • igor

    12. novembar 2012 | 14:54

    Ja slican problem imam sa mobilnim telefonom koji je uzet od operatera necu spominjati ,jer najverovatnije dobice tuzbu od mene. Crko telefon bio triput na servisu vise u servisu nego kod mene,a racun ne smanjuju.Posle 45dana daju mi zamenski telefon koji nije ni priblizan mome . I u utorak tuzicu ih

  • Baki

    12. novembar 2012 | 22:34

    Ja mislim da nije problem u samim Elektro uredjajima vec u losem Naponu Elektricne struje. Zna se da u Mrezama Srbije nema Napon od 220V vec da je oko 190V jos je i neujednacen osilira cas je jaca cas slabija a to je udar na sve Elektro uredjaje. Pitajte strucnjake za njihovo misljenje pa ce te se uveriti.

  • dada

    16. novembar 2012 | 15:43

    to sa naponom struje nemora da znaci..ja zivim u Austriji gde je odlican napon ali se dogadjalo meni a i mojim prijateljima ista situacija i to kod televizora..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA