RAČUNARI ŽIVE KRAĆE: Prodaju nam "krševe" da bi više zaradili!

 
  • 3

Proizvođači najčešće prodaju proizvode koji se odmah nakon isteka garancije kvare, a osnova toga je ostvarivanje veće dobiti i kupovanje istih nekvalitetnih proizvoda. Ovakva situacija nije samo problem potrošača, već je i globalni problem zbog oslobađanja velike količine otrova tokom spaljivanja otpada

Da li se često suočavate sa situacijama da vam se proizvodi ubrzo po isteku garancije pokvare? Prema pisanju "Dojče vele" proizvođači na ovaj način štede na kvalitetu i automatski stvaraju veću potražnju za istim, novim, čiji je rok trajanja gotovo isti.

Prema sajtu murks-nein-danke.de planiranim raspadanjem proizvoda proizvođači namerno krate radni vek elektronskih uređaja, među kojima se ističu lični računari.

Međutim, ovaj problem nije samo problem "dubine džepa", već je i globalni. Tokom proizvodnje iscrpljuju se sirovine, troši se puno energije i često se u prirodnu sredinu ispuštaju otrovi. A posle isteka roka trajanja, aparati često završe u trećem svetu. Da bi izvukli metale iz smeća, stanovnici trećeg sveta spaljuju elektronski otpad i tako se oslobađa mnogo otrova.

Rešenje, prema Dominiku Ensteu, prvom čoveku "Akademije za privredu sa integritetom", leži u "moći mušterija".

- Svaki potrošač može da kupi proizvod za koji misli da će mu najbolje pristajati - ističe Enste i dodaje da bi se na taj način sprečilo i oslobađanje otrova koji bi dodatno zagađivao prirodu.

Kriterujum "održivosti“, kaže Enske, mora da igra veću ulogu pri kupovini. U to spada način proizvodnje, potrošnja energije i mogućnost reciklaže. Tako mušterija može da donese pravu odluku “da li da kupi dva proizvoda u pet godina, ili jedan aparat koji traje pet godina”.

(I. D. / B92.net)

Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • igor

    12. novembar 2012 | 14:54

    Ja slican problem imam sa mobilnim telefonom koji je uzet od operatera necu spominjati ,jer najverovatnije dobice tuzbu od mene. Crko telefon bio triput na servisu vise u servisu nego kod mene,a racun ne smanjuju.Posle 45dana daju mi zamenski telefon koji nije ni priblizan mome . I u utorak tuzicu ih

  • Baki

    12. novembar 2012 | 22:34

    Ja mislim da nije problem u samim Elektro uredjajima vec u losem Naponu Elektricne struje. Zna se da u Mrezama Srbije nema Napon od 220V vec da je oko 190V jos je i neujednacen osilira cas je jaca cas slabija a to je udar na sve Elektro uredjaje. Pitajte strucnjake za njihovo misljenje pa ce te se uveriti.

  • dada

    16. novembar 2012 | 15:43

    to sa naponom struje nemora da znaci..ja zivim u Austriji gde je odlican napon ali se dogadjalo meni a i mojim prijateljima ista situacija i to kod televizora..

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA