Ovaj čovek je stvorio Amazon, a njegovi citati će vam promeniti život
Džef Bezos je čovek koji se usudio da stvori „prodavnicu za sve”. Poznat po svom neuobičajenom pristupu poslovanju, on je u svet biznisa uneo neočekivane novine. Na zaprepašćenje mnogih, pokazao je da je moguće uspeti i uz zanemarivanje profita. Njegovi sastanci počinju tako što zaposleni u tišini čitaju dokumente. Čini se da Bezos sve radi drugačije.
Kakve se misli kriju iza ovih neobičnih puteva i šta se može naučiti iz njih? Evo nekoliko citata i interpretacija.
„Na večitoj klackalici, moć se udaljava od kompanija i približava klijentima. Pravi odgovor na to, ako ste kompanija, jeste da uložite veći deo svoje energije, pažnje i kreativnosti na pravljenje briljantnog proizvoda ili usluge, a manji deo u priču o sebi, u oglašavanje”.
Bezos dodaje da se u starom svetu 30 posto vremena posvećivalo pravljenju kvalitetne usluge, a 70 posto njenoj promociji. Pravo pitanje jeste – da li ste posvećeni priči o vašem poduhvatu ili koristima koje od njega imaju korisnici?
Najbolji biznisi dolaze do klijenata organski, bez pomoći marketinga. Briljantni proizvodi i marketing „od usta do usta” završavaju posao. U eri interneta oni koji ulažu u budžete za marketing gube primat.
„Ako udvostručite broj eksperimenata na godišnjem nivou, udvostručićete i svoju inventivnost".
Možda ova Bezosova preporuka i nije toliko radikalna koliko se na prvi pogled može učiniti. Jednostavan savet primenjiv na sve što radite jeste da stalno pokušavate nove stvari. Ovo je do sada bio pristup Amazona.
„Ako donesete odluku da radite samo one stvari za koje znate da će uspeti, ostavljate mnogo neiskorišćenih šansi na stolu”.
Ova Bezosova opaska u vezi je sa prethodnom. Eksperimenti po definiciji mogu da omanu. Ipak, mnogo je manja šteta od propalog eksperimenta nego što je frustracija kada vidite da je vašu ideju realizovao neko drugi.
„Ako želite da donosite novine, morate biti spremni da ne budete shvaćeni”.
Nije moguće prevazići tržište ako ste njegov deo. Morate misliti izvan kutije. Rizik da budete ismejani vredan je toga.
„Ekonomičnost stimuliše inovaciju, kao i sva druga ograničenja. Jedan od malobrojnih načina da se izađe iz kutije jeste da izmislite svoj put napolje”.
Da li vreme provodite sanjajući o danu kada će bujica novca sprati vaše probleme? Čak i da se ovaj idealni scenario obistini, rezultat ne mora biti oslobađajući. Više novca često znači i više problema. Najbolje ideje najčešće se rađaju iz problema, a ne iz komfora.
Za istinsko preduzetništvo potrebni su i hrabrost i ideje. Ipak, ni jedno ni drugo nije dovoljno bez znanja. Ako želite da steknete obrazovanje potrebno za preduzetnika koji može da se snađe i kod nas i u svetu, upišite ovaj obrazovni program.
(Telegraf.rs=
Video: Zavirili smo u srce Zero Tenacity tima: Gejming na sasvim novom nivou
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Velislav
Kad si bogat, samo se ređaju pametni saveti. Kaže jedan lik: Otkad sam se obogatio višlji sam, lepši, a naučio sam i da pevam.
Podelite komentar