VESELIN JEVROSIMOVIĆ: 2016. bi mogla da postane godina virtuelne stvarnosti
- Ono što je bitno jeste pronaći realnu upotrebnu vrednost koja bi privukla kritičnu masu korisnika, što za sobom povlači masovnu proizvodnju i posledično niže cene - napisao je Veselin Jevrosimović u svojoj kolumni
Veselin Jevrosimović je ove nedelje u svojoj kolumni u Informeru pisao o virtuelnoj stvarnosti. Evo šta predsednik kompanije Comtrade kaže o pomenutoj tehnologiji.
VESELIN JEVROSIMOVIĆ: Pametno oružje će povećati bezbednost i smanjiti nasilje!
"Prošlo je mnogo vremena od kada smo uživali u filmu „Kosač“ (eng. The Lawnmower Man), a virtuelna realnost (VR) još uvek nije ušla u masovnu upotrebu na način na koji smo to tada zamišljali. Mlađi čitaoci se verovatno i ne sećaju ovog naučno-fantastičnog ostvarenja u kome je virtuelna realnost prikazana kao način da korišćenjem posebnih naočara i odela sa rukavicama ljudi bukvalno zakorače u nestvarni svet projektovan u softveru računara, da ga vide svuda oko sebe i da rukama pomeraju virtuelne predmete. Dobili smo, doduše, 3D televizore i monitore, kao i proširenu realnost korišćenjem pametnih telefona i tableta, ali je to još uvek daleko od ideala od pre bezmalo četvrt veka.
Moglo bi se, međutim, desiti da 2016. godina postane baš godina virtuelne stvarnosti, ili barem tako najavljuju vodeći proizvođači. Kompanija Microsoft je još ove godine najavila HoloLens, neku vrstu kombinacije virtuelne i proširene realnosti u kojoj su računarski generisani predmeti projektovani u prostor oko korisnika. Drugi veliki igrač, japanski Sony, takođe ulazi u igru najavom VR naočara za PlayStation igračke konzole. U aprilu bismo mogli da dobijemo i HTC Vive, VR rešenje za PC koje tajvanska kompanija izrađuje u partnerstvu sa gejmerskim gigantom Valve. Interesantno je da se uključio čak i Facebook čiji bi Oculus Rift sistem mogao prvi da se pojavi na tržištu početkom godine. Ne smem da zaboravim ni Samsung sa Gear VR rešenjem koje je već dostupno, a tu su i neke druge izvedbe.
E sad, da li to znači da će virtuelna stvarnost zaista postati deo svakodnevice? Nisam siguran. Naime, postojala su brojna rešenja i u prethodnom periodu, doduše sa primitivnijom grafikom i nezgrapnijim hardverom. Ono što je bitno jeste pronaći realnu upotrebnu vrednost koja bi privukla kritičnu masu korisnika, što za sobom povlači masovnu proizvodnju i posledično niže cene. Neke od primena koje sam imao priliku da vidim obećavaju da bi ovoga puta virtuelno zaista moglo postati stvarno. Nadam se samo bez tragičnog zapleta prikazanog u pomenutom filmu."
(Telegraf.rs / Izvor: Informer)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.