ŽELITE DA BUDETE USPEŠNI U SVOM POSLU? Poslušajte ove savete i sigurno nećete pogrešiti!
Što preduzeće ili sektor postaju profitabilniji, to se više uvećava potreba za bržim prilagođavanjem promenama na tržištu. Zato je za svakog preduzetnika važno da se na vreme opremi poslovnim znanjima za reagovanje na promene
Razvoj poslovanja često podrazumeva uvođenje novih sistema, tehnologija, zapošljavanje novih kadrova, ali i nove rizike i izazove. Pa ipak, ponekad važi deviza „manje je više”. Magazin „Ink“ zatražio je od nekih od uspešnih članova globalne preduzetničke mreže Udruženja preduzetnika (EO), da istaknu šta su sve prestali da rade kako bi omogućili rast svojih preduzeća. Pred vama su neki od njihovih mudrih saveta.
1. Ne preterujte sa sankcijama
- Greške jesu loše, ali je još gore ako ste prestrogi u njihovom kažnjavanju. Ne kažnjavam zaposlene kada naprave grešku, jer želim da sami razmisle o njoj. Osim toga, ne želim da počnu da se boje toga da donose odluke u budućnosti. Ako i donesu odluku koja nije ispravna, ne želim da se boje da ponovo donesu odluku - Brendon Loveri, direktor kompanije „Converge Communications Technologies“.
2. Nemojte da se krijete iza monitora
- Tehnologija jeste odlična, ali u mejlovima, porukama i putem društvenih mreža nismo uvek u mogućnosti da razvijemo trajne odnose koji će nam poboljšati poslovanje. Uvek pokušavam da se držim dalje od računara, isključim telefon i razgovaram sa ljudima licem u lice. To mi je pomoglo da izgradim kvalitetan odnos sa svojim klijentima i zaposlenima - Džo Fuld, direktor kompanije „The Campaign Workshop Inc".
3. Ne zaboravite prodaju
- Moguće je smanjiti izdatke za marketing i prodavati više. Ponovo smo počeli da pozivamo klijente, organizujemo večere i druženja sa njima, ali i da aktivno tražimo nove klijente. Nismo prekinuli sve marketinške aktivnosti, ali smo svakako morali da, osim što se reklamiramo, i prodajemo - Ejpril Klik, izvršni direktor kompanije „EHR Concepts“.
4. Odbacite ono što nije vaša osnovna delatnost
- Prodali smo profitabilan posao, koji je predstavljao 20 posto naše ukupne prodaje, kako bismo ojačali svoju osnovnu delatnost. Prodali smo ga da bismo se usredsredili na ono u čemu smo dobri i povećali smo celokupno poslovanje za 15 posto - Dog Pikati, potpredsednik kompanije „Picatti Bros“.
5. Odustanite od kontrole
- Kada sam shvatio da nisam dovoljno usredsređen i da je sa mnom teško raditi, odustao sam od kontrole. Morao sam da prestanem da učestvujem u svakom segmentu poslovanja i pustim odlične ljude koje sam zaposlio da rade svoj posao. U poslednjoj godini posao se uvećao za 77 posto, a i budućnost deluje obećavajuće - Kris Pir, izvršni direktor i vlasnik kompanije „Sync Show Interactive“.
Što preduzeće ili sektor postaju profitabilniji, to se više uvećava potreba za bržim prilagođavanjem promenama na tržištu. Zato je za svakog preduzetnika važno da se na vreme opremi poslovnim znanjima za reagovanje na promene. Drugim rečima, da zna kako da kontroliše rast preduzeća.
Ako želite da steknete znanja i veštine koji će vam olakšati da proširite svoj biznis, a da pri tome uporedo možete da nastavite da vodite svoj posao, kratki edukativni programi su najbolje rešenje za vas. Zahvaljujući specijalizovanim programima, putem interneta možete sticati znanja od kuće ili iz kancelarije, brzinom koja vama odgovara.
Takvi programi postoje i kod nas. Na BusinessAcademy u Beogradu pokrenut je smer preduzetništvo, namenjen onima koji planiraju da započnu ili prošire svoj biznis.
Zahvaljujući učenju na daljinu, celokupan program je dostupan preko interneta, pa ne morate fizički pohađati nastavu i možete organizovati i uskladiti učenje i posao na način koji vama najviše odgovara. Više o programu i mogućnostima koje pruža možete saznati ovde.
(Telegraf.rs)
Video: Comtrade System Integracije prvi u regionu koristi naprednu OpenXDR platformu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.