FEJSBUK I INSTAGRAM: Zašto je Cukerberg "pljunuo" milijardu dolara i šta sada možemo da očekujemo

  • 2

Kad grom iz vedra neba (ne želimo da preterujemo), sinoć je internet pogodila vest o spektakularnoj kupovini kojom je Fejsbuk došao u posed popularne foto-aplikacije Instagram, koja omogućava svojim korisnicima da fotografišu, da svoje fotografije provlače kroz brojne filtere kako bi izgledale "umetničkije", da ih potom dele sa svetom, i koja ima preko 28 miliona korisnika na Ajfonu, te je prošle nedelje dobila i svoju Android verziju.

Ako vas zanima zašto je Fejsbuk platio milijardu dolara (i brojevima: $1,000,000,000) za nešto što samo po sebi nema nikakvu zaradu (još uvek), odgovor ćete naći na kraju ove rečenice: fotografije - brdo fotografija, koje su uz to još i mobilne!

Zapanjujuće, Fejsbuk je već najveći foto sajt na svetu, na koji se dnevno aploaduje preko 250 miliona slika dnevno, ali definitivno nije najbolji i najmobilniji.

Sada su rešili problem: umesto da se svi ti milioni predivnih fotografija uslikanih na smartfonima nalaze na serverima neke male kompanije u San Francisku, Fejsbuk je sada prisvojio sve te bezbrojne slike za svoju imperiju.

Pojedini korisnici ove aplikacije, posebno oni stariji, koji po sopstvenoj želji ne koriste Fejsbuk, na Tviteru su se odmah oglasili i mnogi su najavili brisanje svojih Instagram naloga, a pojedini blogeri već preporučuju sajtove poput "Instaporta", kojima možete da se poslužite kako bi daunloadovali svoju celokupnu foto arhivu sa Instagrama.

Premda svakako ima onih koji će bez daljeg razmišljanja povući tako radikalan potez i potražiti alternativu u vidu recimo "Pinweel-a", oni koji se dvoume i koji ostaju neka imaju u vidu jednu jako važnu stvar.

Fejsbuk može unaprediti Instagram

Prodaja Instagrama najvećoj društvenoj mreži na svetu može lako da bude najbolja stvar koja se mogla desiti ovoj popularnoj aplikaciji. Pritom, ne govorimo samo o onih devet zaposlenika Instagrama koji su preko noći postali multimilioneri, već o samoj usluzi koju ova aplikacija pruža.

Ako ste dugo korisnici Instagrama, onda znate da je njegova evolucija bila užasno spora, a ako ste na Androidu, onda ne moramo da vas podsećamo da smo do prošle sedmice morali da čekamo da se verzija za Guglovu platformu uopšte i pojavi. Verzija za Ajped se i dan danas čeka.

Ako je nešto sigurno o Marku Cukerbergu, onda je to to da se radi o izuzetno pametnom momku, koji definitivno nije lud da plati milijardu dolara za aplikaciju koju koristi 30 miliona ljudi - samo da bi je uništio. Pored toga, ova aplikacija nije bila nikakav konkurent Fejsbuku, pošto ogromni broj korisnika bira da svoje fotografije automatski izbacuje i na ovu mrežu (ali i na Tviter, i na Tamblr, i na Forskver).

Dakle, velika je mogućnost da će Cukerberg jednostavno ovom devetočlanom timu dati odrešeni budžet i inženjersku logistiku da napravi aplikaciju "ubicu" od aplikacije koja je već u velikoj meri takva.

Ako mislite da nismo u pravu, setite se Jutjuba. Gugl ga je kupio 2006. godine i od jednog malog sajta napravio jedan od najpopularnijih na svetu. Šta više, ukinuo je sopstveni video servis zbog njega.

(M. B. / Foto: Bethan)

Video: Vujanić: U Srbiji je propisano da odeća ne sme da ometa bezbednost upravljanja

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Siniša Čubrilo

    11. april 2012 | 08:41

    Facebook je sada veoma opasna firma, i sada im je u cilju da se šire što više i više. Ipak, para na paru ide. Ne daje osnivač Facebook-a milijardu dolara u prazno. Verujem da odluku nije doneo sam, već sa svojim timom stručnjaka koji veruju da od Instagrama mogu da zarade mnogo, mnogo više od uloženog.

  • Pera

    10. april 2012 | 14:10

    Ispravka, Instagram nema 9, vec 12 zaposlenih.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA