EXIT, FINALE: Hurts izazvali histeriju, Suede nas vratili u devedesete! (FOTO)
Poslednji dan ovogodišnjeg "Exita“ protekao je u znaku finala Svetskog prvenstva koji je pratilo nekoliko hiljada egzitaša, na sve to se nadovezao bend "Hurts“ koji je oduševio publiku, a naročito tinejdžerke, da bi veče upotpunio sastav "Suede“ koji nas je podsetio na njihove zvezdane godine.
Oko 21 čas na "Rege“ stejdžu ni igla nije mogla da padne, a par hiljada ljudi je čekalo početak utakmice između Nemačke i Argentine. Navijači "gaučosa“ su bili u blagoj prednosti, a zanimljivo je da su Englezi listom navijali za Argentinu, a kada smo dvojicu momaka iz Bristola pitali zašto ne navijaju za Nemačku, odgovorili su nam: "Jesi li ti lud, pa sa njima smo ratovali nekoliko puta!“. Na našu konstataciju da su ratovali i protiv Argentine, bledo su nas pogledali.
- Folklandska ostrva? Početak osamdesetih? – pokušali smo još jednom, a njih dvojica su uz širok osmeh rekli: "Momak, nemamo pojma o čemu pričaš“.
U međuvremenu, prostor ispred "Mejn stejdža“ se brzo popunjavao i oko 22.30 časova kada su se "Hurts“ napokon pojavili na sceni dočekalo ih je više od 15 hiljada ljudi, a u publici su najbrojniji bili klinci od 15, 16 godina koji su znali reči svih pesama i od prvog takta pevali sa momcima iz Mančestera koji uživo zaista "kidaju“.
Savršeno usvirani, i uz harizmatičnog pevača Tea Hačkrafta zbog kojeg su mnoge devočice sinoć ostale bez glasa, "Hurts“ su održali sjajan koncert i napravili atmosferu za pamćenje.
Uz gromoglasnu podršku publike ređali su se hitovi "Wonderful Life“, "Somebody To Die For“, "Illuminated“... Odličan i energičan nastup "Hurts“ su završili numerama "Stay“ i "Better Than Love“.
Pomalo tužno je bilo gledati kako se "Mejn stejdž“ prazni uoči nastupa benda "Suede“... ali oni koji su ostali nisu zažalili jer su Bret Anderson i ekipa bili odlični i prašili kao u najboljim danima – jedini problem je u tome što su njihovi najbolji dani prošli još krajem devedesetih.
Zato i ne čudi što su posetioci slabo reagovali čak i na velike hitove kao što su "So Young“ koja je svojevremeno označavala fajront na "Akademiji“, i "Animal Nitrate“.
Anderson je skakao, padao na kolena, i davao sve od sebe da animira publiku, i na kraju je ipak u tome uspeo a oni koji su znali reči, su sa njim pevali "New Generation“, "Beautiful Ones“ i za kraj "She’s In Fashion“. Ruku na srce, „Suede“ su zaista svojih sat i petnaest minuta odsvirali vrhunski, ali i za njih, kao i za Dejmona Albarna, još jednu relikviju brit popa, važi isto, došli su kasno, i za njih ali i za nas.
Ako već mora da se podvuče crta, rizikujemo da se ponavljamo, jer iste stvari se događaju već godinama. Već smo se pomirili sa činjenicom da na Tvrđavi nećemo videti zvezde koje su sada na vrhuncu popularnosti, ili bar vrhuncu kreativnosti... Iako su Stromae, "Rudimental“ i "Hurts“ bili dobar izbor, ostatak programa je bio veoma siromašan, i ko se uopšte u nedelju uveče sećao da su, na primer, "Pet Shop Boys“ svirali na otvaranju?!
Da, sjajno je bilo videti Dejmona Albarna, "Suede“ i Gloriju Gejnor, ali to nisu hedlajneri zbog kojih će ljudi razgrabiti karte. Međutim, još veći problem je slabašan program i na drugim binama, nekako, sve vreme se stiče utisak da je sve to viđeno, da smo sve to ranije čuli...
Sa druge strane, insistiranje na jeftinim kartama i povezivanju dva festivala, u Novom Sadu i na Jazu, se pokazalo kao veoma dobro, jer samo dan pre "Exita“ ste karte za novosadski festival i "Sea Dance“ mogli da kupite za samo osam ’iljadarki, što je zaista veoma prihvatljiva cena.
(A. Novaković)
Video: Selaković na otvaranju 5. Rusko-srpskog kulturnog foruma
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.